torstai 2. heinäkuuta 2015

Huh hellettä sano pikkulikka kun paljuun pyllähti


"Ny ko äiti laitto mut jo nukkuu, ja meni ite tonne olkkarii kattoo isin kaa telkkaa, 
nii se ei varmaa huamaa ku mää vähä tässä postailen... 

Äiti ja isi on tänää pelannu jotai lämpökilpaa. 
Ne o vuorotellen huudellu toisillee mitä numeroita niide kännyköiden aurinkokuva näyttää.

 Mulle ei ihan selvinny kumpi niistä voitti,
 mut jollain tavalla siihen liitty tommonen palkinto jonka mä sain, 
että sikäli kävi mullaki hyvä tuuri.

Mä pääsin semmoseen isoon kattilaan missä ne keitti jotain mereneläviä. 
Mä tunnistin loikkasammakon ja keltavalaksen."



"Mää kattelin et melkosen suosittu keitos ku siellä niin paljo väkee käy.
 En kyl ihmettele, tykkäsin itteki ja meinaan mennä huomenna uudestaan. 

Osa niistä eläimistä kyl oli melko villejä, mää koitin niitä vähä kouluttaa tavoille.
 Jokku niistä vaati aika rajujaki otteita. 

Ihmettelen ku äiti ja isi ei sanonu niille mitää, 
en mä vaan ois sillai saanu käyttäytyä..."



"Mää epäilen et se loikkasammakko oli pissannu tonne keitoksee."




"Äiti koitti josai vaiheessa jotai höpöttää ruoka-ajasta, 
mut mä sain pelattua itelleni lisäaikaa keittokattilassa 
tekasemalla pikapikaa junior master chef-annoksen. 

Vähä se ravun pintaväritys paljasti et se jäi hiukan raa'aks, 
mut hyvää se silti oli."



"Tosta meni just semmone kala ku lensi. Lensikala!"

  

"Mää voin kyl suositella tommosta keitosta kaikille. 
Ruuhka-aikaan on vähä ahdasta, ja osa kävijöistä melko vilkkaita, 
mutta kai se vaan o kärsittävä.

Huomenna mää kyllä aioin vääntää solmuun sen loik... 



VOI EI!

 Mää kuulin jotain ääniä, 
äiti tietty tulee tänne tarkastaa nukunko mä. 
Ny äkkiä peitto korviin nii se ei huomaa mitää!"


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti