maanantai 9. marraskuuta 2015

Äiti sano että kotityöt ei tekemällä lopu.


Mää oon ollu tänään tosi ahkerana!

Heti aamusta me mentiin neuvolaan, mun 10kk tarkastukseen. 
Neuvola-täti oli hyvin vaikuttunu mun taidoistani, vaikka mää vaa leikin nukkevauvalla ja tutkin sitä sen tätin työhuonetta. Se kehu mua, mää kuulin. Se täti kehu äitiä ja isiäki, vaikka ne vaan istu ja höpötti, tekemättä mitää. Mää kuulin senki.


Kotona mää sitten oonki siivonnu ja järjestelly koko päivän.


Äiti laitto mun huoneeseen peppupyyhkeitä ja puklurättejä ja kylpypyyhkeitä, 
se tuppas ne kaikki mun hoitopöydän hyllyyn! Mää otin sen koko satsin siitä pois ja tarkistin että viikkaukset on tehty kunnolla. Ne piti kaikki ihan avata että mää näin millaila äiti on ne laittanu, siinä oli ihan kauhee homma!



Siinä kesken viikkaustarkistusten mun tuli miäleen että millaikohan se äiti on mahtanu ne mun hoitopöydän laatikoissa olevat peitot, lakanat, ruokalaput sun muut viikata. Piti hetimiten ruveta tarkastaan niitäki ettei sitte vaa unohru vallan kattoo.



Äiti tuli siirtään mut kesken kaiken pelikentälle, mun lelulaatikoiden luo.
Mää oletin että nekin piti jotenki järjestää, niin mää sitte lajittelin ne erilaisiin kasoihin lattialle sinne tänne. Myös muihin huoneisiin kun en ollu yhtäänkä varma miten äiti ois halunnu ne laitettavan.


Kun mää hoidin nukkevauvaa olkkarin puolella, niin satuin kurkkaseen semmoseen kaappiin, siellä oli tommosia elokuva-levyjä pinoissa. Mää sitten otin nekin siihen urakaks ittelleni, aakkostin kaikki järjestykseen, ne oli ihan miten sattu.



Äiti vei mun kesken kaiken syömään, ja mun vähä lipes vahinkosa ruakaa ja juamaa pairalleki. Aina vähä vahinkosa lippee sillaila. Välillä ihan tahallaanki lippee sillaila. Mutta mää syänki reippaasti.


Äiti päästi mun sitte taas hoitaan vauvoja, mää koitin nukuttaa niitä vaunuihin.



Mää menin auttaan äitiä kun se valmisteli seuraavaa ruokailua. Mulla meni taas ihan järjestelyhommiks kaikki, ko äiti oli laittanu kaikki lusikat ja muut ihan millai sattuu laatikoihin. Mää sitte lajittelin ne järjestykseen. Osan lattialle.



Äiti rupes viälä ennen ehtoopuuron laittoo höttäyttään lattioita, ja mun piti sitten olla noissa johtotehtävissä. Siinä on urakkaa että kerkeen rempoo ton johdon ennen ku äiti siirtyy höttäyttään seuraavaa huonetta.




Mun tartti viälä iltapuhteina järjestellä ne keittiön lusikkalaatikot uudestaa, äiti oli menny taas sekottaa ne kaikki. Iha sekasi!




Mää vartoon niin tohkeisani ku huomenna meillä on pyykkipäivä!




-Pikkuneiti itte-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti