tiistai 26. heinäkuuta 2016

Yllätysmatka eläimiä ihailemaan


Yhtenä päivänä täsä kerran, nii mun äiti ja isi yllätti mun! 
Ne vei mut iha viattomina tohon tutulle leikkipuistolle liukumäkee 
ja hiekkalaatikolle ja keinumaan ja kiipeilemään niihin rimpuilutelineisiin.
Enhän mä siinä ollenkaa osannu aavistaa että ne suunnitteli jotain.
Me vaa pidettii hauskaa ja leikittiin yhdessä koko perhe.
Sitte me syötii eväät ja sen jälkee lähdettii ajeleen autolla.
Mä koitin kyylätä mihin me mennää, mutta josain kohtaa mun huomio herpaantu.
Mä heräsin 1 1/2 tuntia myöhemmin siinä samassa istuimessani, 
mutta ihan vieraissa maisemissa!

Mä pääsin hiukan jalottelemaan, ja siinä hetken aikaa tohellettiin kaikkee, 
ja sit mä pääsin mun matkarattaisiin istumaan.
Voi piippola, siellä oli vaikka mitä eläimiä!
Mä en kauaa malttanu rattaissa istua, 
ensimmäisen eläinaitauksen kohdalla nousin sitte jo kyydistä 
ja mennä temmelsin katteleen mitä kaikkee lainkaa löytyy.
Ja voi että mutta löyty!

Kuvia mulla ny ei oo laittaa lainkaan kaikista 
kun valkkasin tähän vaan joitaki tiettyjä tommosia,
mutta oli kuulkaa hevosia ja alpakoita ja villisikoja 
ja poroja ja kauriita ja strutseja ja vaikka ja mitä ja!


Ensin oli vastassa vuohet, joista hassumpi hyppäs syöttökaukaloonsa. Katoin tarkkaan mallia!

Sitte mä syötin marsuja.

Ja mä syötin kanejaki.

Mä moikkasin lehmälle.

Ja mä myöski syötin lehmää. Sillä oli karhee kieli.

Lampaitakin mä syötin. Mua naurutti ku ne otti multa voikukan lehtiä. 

Ja mun naurutti kun ne otti multa apiloita.

Ja mua naurutti kun ne otti multa heiniä.


        
Välillä mun piti pistää hiukan tanssiksi kun niin naurutti...

Ja sitte mä taas syötin lampaita. Ja nauroin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti